RE/TUNE v.1.1 CEEPHAX ACID CREW - ALEKSI PERALA

ETKİNLİK NABZI

  • Emrah Ç. etkinliğe katılıyor.
  • Ata Y. etkinliğe katılıyor.
  • Emrah A. etkinliğe katılıyor.
  • Serhan B. etkinliğe katılıyor.
  • Arif Oluş D. etkinliğe katılıyor.
  • Ilgın K. etkinliğe katılıyor.
  • Mert B. etkinliğe katılıyor.
  • Elif E. etkinliğe katılıyor.
  • Gokhan A. etkinliğe katılıyor.
  • Cihan Ö. etkinliğe katılıyor.
  • Samican T. etkinliğe katılıyor.
  • Gökçe E. etkinliğe katılıyor.
  • Baris U. etkinliğe katılıyor.
  • Hakan Ç. etkinliği favorilerine ekledi.
  • İlayda S. etkinliğe katılıyor.
  • Dogu A. etkinliğe katılıyor.
  • Cenk S. etkinliği favorilerine ekledi.
  • Özgür K. etkinliğe katılıyor.
  • Hakan Ç. etkinliğe katılıyor.
  • Cenk S. etkinliğe katılıyor.
  • Sami Okan S. etkinliğe katılıyor.
  • Sevın B. etkinliğe katılıyor.
  • Seda T. etkinliği favorilerine ekledi.
RE/TUNE v.1.1 CEEPHAX ACID CREW - ALEKSI PERALA

RE/TUNE v.1.1

RE/TUNE Series şehre geri dönüyor!

Rephlex Records'ın iki efsane ismi CEEPHAX ACID CREW ve ALEKSI PERALA ilk kez İstanbul'da!

Organizasyonunu Vayb'ın üstlendiği RE/TUNE Serisi, dijital çağın çocuklarını kışkırtmaya devam ediyor. Serinin yeni sezonunun açılışında İstanbullular, Aphex Twin'in efsane plak şirketi Rephlex Records'ın heyecan verici iki ismi CEEPHAX ACID CREW ve ALEKSI PERALA ile ilk kez The Hall'da buluşuyor.

Vayb, sizi 6 Şubat 2015 Cuma günü sabahın ilk ışıklarına kadar çılgınca dans etmeye davet ediyor. Partinin açılışını İstanbullu plak şirketi Tektosag ekibinden Boid Flow yaparken kapanışını ise yine İstanbullu Wreckage Sound System ekibinden DJ Archetype ve Fluctuosa yapacak.

RE/TUNE serisi ile İstanbul'un işitsel çeşitliliğini yeniden akort eden Vayb, geçtiğimiz sene serisinin ilk versiyonunda, Alec Empire ve Luke Vibert gibi efsane isimleri uzun bir aradan sonra İstanbul'da yeniden dinleyicisi ile buluştururken Speedy J, Surgeon, Clark ve Venetian Snares gibi isimleri Türkiye'de ilk kez ağırlamıştı.

RE/TUNE, 2013'ten bu yana İstanbul'un çeşitli kulüplerinde gerçekleşen elektronik müzik etkinlikleri serisidir.. RE/TUNE serisinde İstanbullular, 90'lardan bu yana elektronik dans müziğinin yeni biçimlerini bütün dünyaya ilk olarak duyuran, türün en çarpıcı örneklerini sunmuş sanatçılar ve yeni nesil elektronik müzik sanatçılarının performanslarını birarada izleme ve dinleme fırsatı bulup, çılgınca dans ediyor.

Kapı açılış: 23:30

CEEPHAX ACID CREW

Kendileri Andy Jenkinson olur. Jenkinson aynı zamanda sadece Ceephax adıyla da tanınır ki bu BBC'nin teleteks servisi Ceefax'in ismiyle yapılmış bir kelime oyunudur. Squarepusher'ın (Tom Jenkinson) erkek kardeşidir.

Yeraltı plak şirketleri Firstcask, Lo Records and Breakin' Records, Ceephax'in müziğini yayımlamıştır (ilk albümünü 18 yaşında çıkarmıştır). Bunlardan daha ünlü olan Rephlex Records ve ondan da daha ünlü olan Warp Records da Ceephax'in, orijinallerine hiçbir biçimde benzemeyen, Squarepusher remixlerini yayımladı.

Ceephax'in 1998 ile 2003 arasında ürettiği müzik, klasikleşmiş Roland davul makineleri olan TR-909'un ve TR-606'nın, Roland sythesizerları TB-303'ün, SH-101'in, Korg MS-20'nin ve Roland MSQ-700 SEQUENCER'ın sonik tarzını yansıtır. Bu müzik 4-track kaset teybine kaydedilmişti ve plak ve kaset formunda piyasaya sürüldü. Bu ilkel Acid House estetiği ve yöntemi, dönemin bilgisayarla üretilen müziğinin ve kompakt disk formatının artan popülerliğine zıttı.

2003'ten itibaren, daha alışıldık Acid tarzının yanı sıra, eski SAMPLER'lar, bir Commodore Amiga ve çeşitli erken dönem dijital SYTHESIZER'lar kullanarak ürettiği ve bir kez daha 1980'lerin sonlarındaki ve 1990'ların başlarındaki dans müziğine duyduğu ilgiyi yansıtan drum&bass parçalarını da yayımladı. Mary Anne Hobbs'un şovu Breezeblock için 2003'te yaptığı set ve daha yeni dönem parçaları "Castilian" ve "Arcadian" ise Chiptune müziğine duyduğu ilgiyi yansıtır. 2007'den itibaren Rephlex ve Planet Mu şirketlerinden albümler çıkardı. Ayrıca hala Firstcask ve WéMè, Bugklinik ve kendi şirketi Waltzer gibi küçük bağımsız plak şirketlerinden müzik yayımlamaya devam ediyor.

Elektronik müzik dinleyicileri için Ceephax'i popüler kılan canlı performansları. Ceephax'in şovlarını alışıldık Laptop tarzı "canlı" performanslardan ayıran, yalnızca analog ve erken dönem dijital ekipmanlar ve ara sırada bir Amiga bilgisayar kullanıyor olması. Bu setler, hepsi de Ceephax'e özgü bir tarzda, "old school" house, acid house, tekno, drum&bass arasındaki yelpazede geziniyor. Ceephax ayrıca, ağırlıklı olarak eski video ekipmanlarını ve erken dönem bilgisayar animasyonlarını kullanarak birkaç müzik videosu da üretti.

http://ceephax.bandcamp.com

ALEKSI PERALA

1976 yılında Finlandiya'da doğan Aleksi Perälä 20 yılı aşkın süredir bağımsız bir elektronik müzik bestecisi ve yapımcı. Aleksi'ye gore Finlandiya'da büyümüş olmak müziğini derinden etkilemiş. 3 yaşındayken algıladığı seslerin ve yankıların kendisini büyülediğini anımsıyor. 7 yaşındayken, 7 yıl süren klasik piyano eğitimine başlamış.

1988 yazında, o zaman 12 yaşında olan Aleksi, Fin radyo programı Ocsid'i ilk kez dinler ve bu onun müziksel ergenliğinde bir dönüm noktası olur, çünkü Acid House'u ilk kez burada duyar. Aleksi, geçmişe dönüp baktığında, Finlandiya'daki küçük bir kasabanın sinir bozucu uzaklığından yeni gelişmekte olan "rave" hareketini büyük bir ilgiyle izlediğini söylüyor. Günümüzdeki internet bağlantısı lüksü mevcut değilken "rave" hareketine ulaşmak hiç kolay değildir ve o yaz Aleksi kendi seslerini üretmek için ilk SYNTHESİZER'ını alır. Artık müziğe dair sonsuz olanakları görüp hissedebilmeye başlamıştır.

1993 yılına vardığımızda Aleksi kendi aletleriyle elektronik müzik yapmaya kendini tamamen kaptırmıştır. 17 yaşındayken, öğrenci değişim programıyla, bir yıllığına ABD'ye, Michigan'a gider ve bu sırada müzik açısından bir mihenk taşı yaşanır: Aphex Twin'in müziğiyle ilk kez tanışır. Aleksi'nin, Richard D. James'in kendi plak şirketi Rephlex Records'a sahip olduğunu keşfetmesi ona kader gibi gelir. Aleksi anında kendisiyle Rephlex arasında bir bağ hisseder; artık müzik ailesini bulmuştur.

1994'te Finlandiya'ya dönen Aleksi Rephlex'e demo kayıtlarını yollamaya başlar. 1997'ye gelindiğinde, Aleksi Roland-D20'sini kişiselleştirmiş, sound'u artık daha da özgünleşmiştir; kirli ama cana yakındır. Azmi ve kararlılığı sonunda meyvesini vermiş ve Rephlex de artık müziğini duymuştur. Enerjik ve çok yönlü ilk albümü Lactavent'i 1999'da Ovuca mahlasıyla yayımlanır. Bu albüm 1989-1997 arası yaptığı demo kayıtların en iyi parçalarını içermektedir. Ardından da, müziğini bir bilgisayarın yardımı olmaksızın, kendi kendine meydana getirdiğini yansıtmak için uydurduğu bir kelime olan Ovuca mahlasıyla çeşitli ülkelerde çalar.

Sonraki yıllarda da Aleksi'nin müzikal gelişimi devam eder. Bir Roland XP-80 WORKSTATION ve Akai MPC-2000 kullanmaya başlar ve yüzlerce parça yapar. Zihninin bu dönemdeki eseri, Ovuca adıyla 2000'de çıkardığı 71 parçalık upuzun 'Onclements' albümüdür. Bunun ardında da 2000'de büyük rave hiti 'King Stacey' EP'si gelir.

Aleksi'nin bir sonraki albümü "Wasted Sunday" 2001'de Ovuca mahlasıyla yayımlanır. Dinleyiciler açısından bu albüm özetle "MENTALLY WARM" olarak tanımlanabilir – tam bir Braindance [bütün türlerin en iyi yanlarını içeren bir türü tanımlamak için Rephlex'in bulduğu bir terim] albümüdür. Aleksi bu albümün sonunda Ovuca'nın tükendiğini anlatıyor; artık ilk laptopunu kullanmaya başlamıştır ve böylece Astrobotnia doğar.

2002'de Astrobotnia 1,2 ve 3 yayımlanır. Bilgisayarla müzik bestelemenin sağladığı daha büyük esnekliğe alışmakla geçen 2 yılın ardından gelen Astrobotnia mutluluk verici bir galaktik senfoniler toplamıdır. Aleksi Braindance'in simgelerinden birini daha yaratmıştır. Ön kapağa yapıştırdıkları etikette Rephlex şöyle der: "Bunu yanınıza almadan dünyayı terk etmeyin!"

Rephlex'in 2002'deki Amerika turnesi sırasında Chris Jeffs ve Aleksi birlikte bir EP çıkarmaya karar verir ve Cylobotnia doğar. 2003'te Bogdan Raczynski ile birlikte gerçekleştirdikleri Rephlex'in Birleşik Krallık turnesinden sonra Aleksi, olayların merkezine yakın olmak amacıyla, Londra'ya taşınır. 2004'te Finlandiya'ya dönse de, söylediğine göre "Londra'dan bir parçayı beraberinde götürmeyi" başarır ve Helsinki'de ayda bir etkinlik düzenleyen bir Braindance kulübü kurar. DMX Krew, Ceephax Acid Crew, Cylob ve Soundmurderer gibi diğer Rephlex sanatçılarının çaldığı geceler düzenler; ayrıca Finlandiya'da Aphex Twin, Dj Rephlex Records ve Luke Vibert için konserler ayarlar.

Müziğe duyduğu tutku derinleşen Aleksi 2005'te Koulutuskeskus Salpaus'ta (Finlandiya'da bir ileri eğitim kurumu) 3 yıllık müzik teknolojileri eğitimine başlar ve bu eğitimin bir parçası olarak Helsinki Üniversitesi Müzikoloji Bölümü'nde birkaç aylık bir işe girer. Bu onun için hem eşsiz hem de inanılmaz derecede faydalı bir deneyim olur; kendini Erkki Kurennimei'nin 60'larda yarattığı öncü elektronik müzik enstrümanlarının bulunduğu bir analog stüdyoda bolca vakit geçirirken bulur. Söylediğine göre, elektro-akustiğe ve ses fiziğine dayanan farklı bir sound yaratmasına olanak sağladığı için, bu 3 yıl onun için son derece önemlidir. Aleksi artık mahlas kullanmayı bırakır ve albümlerini kendi adıyla çıkarmaya başlar.

Aleksi'nin 2007'deki bir sonraki albümü 'Project V', 2009 tarihli 'Boom Blaster' EP'si ve ardından gelen 'Mental Union' [2009] bu gelişmeleri yansıtır. Boom Blaster'da, Hertz frekansı matematiği ve sin dalgaları üstüne kurulmuş ilk parçası "The Moon" yer alır ve bunu Mental Union'daki benzer deneyleri izler. Aleksi'ye göre bunlar canlı ve çağrışımlarla dolu bir tür olan Braindance'in yorumlarından ibarettir: Ovuca'da ve Astrobotnia'da duyulan tanıdık seslerin doğal bir gelişimidir.

http://aleksiperala.bandcamp.com

BOID FLOW

İstanbul'dan bir acid/electro projesi. Analog ve erken dönem dijital ekipmanlarla yaptıgı jam sessionları bu isim altında toplayan Utku Önal, aynı zamanda Tektosag'ın kurucularındandır.

https://soundcloud.com/boidflow

WRECKAGE SOUND SYSTEM

Wreckage, ekipmanı eksik ruhu tam bir ses sistemidir, jeneratörü bile yoktur ama enerjisini asla yitirmez. Yani, Wreckage bir sokak çocuğudur, asla adam olmayacak, sağa sola çomak sokmayı seven haytanın tekidir. Sokaklardaki bu yolculuğu kaçırmayın.

https://www.soundcloud.com/wreckage-sound-system

VAYB

Vayb, "All sounds will rise in İstanbul" (İstanbul'da bütün sesler yükselecek) mottosuyla, İstanbul'u yeni seslerle tanıştırmak üzere 2013 yılında kuruldu.

20yy.'ın en önemli çağdaş müzik besteci, yazar ve sanatçılarından John Cage 'All sounds' (Bütün sesler) kavramıyla müziğin tanımını genişletmişti. Vayb, Cage'in 'All sounds' kavramına göndermede bulunarak müziğin yaşayan, hayatın kendi gibi her an değişen, canlı ve dinamik bir iletişim aracı, bir keyif olduğunu hatırlatmak istemektedir. 15 milyondan fazla insanın bir arada yaşadığı büyük bir metropol olan İstanbul şehri ritmi ve gürültüsü ile adeta büyük bir konser alanını andırır ve bu canlı, değişken müziği kendi içerisinde barındırmaktadır.

Günümüzde teknolojik gelişmeler ile iyice küçülen, herkesin herşeye o an ulaşabildiği, şehirlerin kendi sesini, birbirimizi dahi dinlemeye vakit bulamadığmız süratli dünyamızda Vayb, konser, festival, sergi ve parti organizasyonları ile hep birlikte dinlemeyi, eğlenmeyi, dans etmeyi, birlikte ağlamayı, gülmeyi kısacası paylaşmayı, sesleri seven herkese bir kaçamak olarak sunmayı amaçlamaktadır.

Vayb, yeni bir müzik türediğinde ülkemize yıllar sonra ulaşıp, CD'den kasede çekilecek müziği 2 gün boyunca bekleyen nesil ile yeni üretilmiş bir esere o an ulaşılabilen hızlı neslin bir sentezidir. Bu bağlamda Vayb, bütün seslerle ilişki içerisinde olup, hiçbirşeyi bekleyemeyecek kadar hızlı değişen dünyamızla eş zamanda, İstanbul'un hareketliliğine yeni bir soluk getirmeyi hedefliyor.

http://www.vayb.info

ETKİNLİK TARİHİ

6 ŞUBAT 2015, CUMA
6.02.2015 23:30:00 RE/TUNE v.1.1 CEEPHAX ACID CREW - ALEKSI PERALA - 6 ŞUBAT 2015, CUMA
THE HALL
Hüseyin Ağa Mahallesi, Küçükbayram Sokak, No: 7 İSTANBUL BEYOĞLU

Etkinlik sona ermiştir. İlginiz için teşekkür ederiz.

ETKİNLİK MEKANI

ETKİNLİĞİ TAKİP EDİN